wyszukiwarka google

ContentStream

środa, 17 grudnia 2014

BlueScreen Eclipse

Pytanie:


Dlaczego po uruchomieniu programu Eclipse pojawia się BlueScreen?





Odpowiedź:

Powodów może być kilka:
  1. Błędy na dysku twardym - można sprawdzić to poprzez wpisanie w konsoli CMD następującej komendy chkdsk -r -f,
  2. Błędy z pamięcią RAM - można sprawdzić za pomocą programu Memtest64+,
  3. Aktualizacje windowsowe - można użyć punktu przywracania do miejsca, w którym wszystko działało dobrze.
  4. Sterowniki - można odinstalować i sprawdzić, czy błąd nadal będzie występował, bądź zrobić aktualizację sterownika. Bardzo prawdopodobną przyczyną błędu może być sterownik karty graficznej.

Natomiast, w moim przypadku, powodem pojawiającego się BlueScreen'a podczas uruchomienia Eclipse był plik StarOpen.sys. Jest to plik sterownika, ale co ciekawe nie można go odnaleźć na dysku twardym, mimo widocznych plików ukrytych. Plik ten uruchamiał się wraz z Eclipse, a program antywirusowy go blokował, bo uznawał, że jest to jakiś wirus. Blokowanie powodowało wyrzucenie błędu w postaci BlueScreen'a. Więcej na temat tego pliku można przeczytać tutaj.


Aby rozwiązać ten problem przechodzimy do rejestru Start --> Uruchom --> regedit i usuwamy następujący klucz:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\StarOpen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz