Nowy projekt tworzymy wybierając File ---> New ---> Flex Project,
[kliknij na obrazek aby powiększyć] |
po czym pojawi się okno dialogowe, a w nim opcje nowego projektu.
W polu Project name wpisujemy nazwę projektu. W naszym przypadku: HelloWorld.
Następnie wybieramy lokalizację projektu. W naszym przypadku zostawiamy domyślną. Jeżeli chcemy zmienić lokalizację, to odznaczamy opcję Use default location i klikamy w przycisk Browse.
Application type - do wyboru mamy dwie opcje:
- aplikacja sieciowa z Flash Player,
- alikacja desktop'owa z Adobe AIR.
Projekt będziemy chcieli uruchamiać w przeglądarce internetowej, więc zostawiamy opcję domyślną - Web application.
Server technology - ta opcja pozwala nam na zdalne połączenie się z bazą danych poprzez aplikację. Ponieważ nie chcemy tworzyć aplikacji serwerowej, zostawiamy opcję domyślną - none.
Następnie klikamy Next.
[kliknij na obrazek aby powiększyć] |
Nazwę katalogu dla skompilowanej aplikacji Flex'a zostawiamy bez zmian i klikamy Next.
[kliknij na obrazek aby powiększyć] |
Flex Builder domyślnie nadaje głównemu plikowi aplikacji nazwę projektu, w naszym przypadku HelloWorld.mxml i tak też pozostawiamy (ale można zmienić). Następnie klikamy Finish.
[kliknij na obrazek aby powiększyć] |
Struktura projektu wygląda następująco:
W tabeli poniżej znajduje się opis poszczególnych folderów.
nazwa | pełna nazwa | cel |
bin-debug | binary debugging | Przechowuje skompilowany kod (plik SWF). Dla aplikacji internetowej zawiera równiez HTML i inne dodatkowe pliki. |
html-template | html-template | Przechowuje szablon pliku HTML (tylko aplikacja internetowa). |
libs | libraries | Przechowuje dodatkowe biblioteki dołaczone do projektu. |
src | source | Przechowuje kod zródłowy. Moga to byc pliki *.mxml, *.as. |
W kolejnych częściach kursu:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz