wyszukiwarka google

ContentStream

czwartek, 19 stycznia 2012

Kurs Flex 3 - tworzenie projektu cz.1

Nowy projekt tworzymy wybierając File ---> New ---> Flex Project,

[kliknij na obrazek aby powiększyć]


po czym pojawi się okno dialogowe, a w nim opcje nowego projektu.
W polu Project name wpisujemy nazwę projektu. W naszym przypadku: HelloWorld.
Następnie wybieramy lokalizację projektu. W naszym przypadku zostawiamy domyślną. Jeżeli chcemy zmienić lokalizację, to odznaczamy opcję Use default location i klikamy w przycisk Browse.
Application type - do wyboru mamy dwie opcje:
  •  aplikacja sieciowa z Flash Player,
  •  alikacja desktop'owa z Adobe AIR.
Projekt będziemy chcieli uruchamiać w przeglądarce internetowej, więc zostawiamy opcję domyślną - Web application.
Server technology - ta opcja pozwala nam na zdalne połączenie się z bazą danych poprzez aplikację. Ponieważ nie chcemy tworzyć aplikacji serwerowej, zostawiamy opcję domyślną - none.
Następnie klikamy Next.

[kliknij na obrazek aby powiększyć]

Nazwę katalogu dla skompilowanej aplikacji Flex'a zostawiamy bez zmian i klikamy Next.

[kliknij na obrazek aby powiększyć]

Flex Builder domyślnie nadaje głównemu plikowi aplikacji nazwę projektu, w naszym przypadku HelloWorld.mxml i tak też pozostawiamy (ale można zmienić). Następnie klikamy Finish.

[kliknij na obrazek aby powiększyć]


Struktura projektu wygląda następująco:


W tabeli poniżej znajduje się opis poszczególnych folderów.
 
nazwa pełna nazwa cel
bin-debug binary debugging Przechowuje skompilowany kod (plik SWF). Dla aplikacji internetowej zawiera równiez HTML i inne dodatkowe pliki.
html-template html-template Przechowuje szablon pliku HTML (tylko aplikacja internetowa).
libs libraries Przechowuje dodatkowe biblioteki dołaczone do projektu.
src source Przechowuje kod zródłowy. Moga to byc pliki *.mxml, *.as.




W kolejnych częściach kursu:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz