wyszukiwarka google

ContentStream

wtorek, 31 stycznia 2012

Kurs Flex 3 - praktyczne komponenty

W tej części kursu poznamy najczęściej używane komponenty, które możemy podzielić na kontenery i proste kontrolki. Są one dostępne zarówno w języku MXML, jak i ActionScript. Kontenery pozwalają na tworzenie układu elementów aplikacji, a wewnątrz nich są umieszczane kontrolki. Wszystkie komponenty posiadają zdarzenia pozwalające reagować na działania użytkownika, np. kliknięcie przycisku.
Jeżeli chcemy aby komponenty mogły być modyfikowane w trakcie działania aplikacji, należy przypisać im identyfikator id. W ten sposób możemy uzyskać dostęp do ich właściwości. Modyfikacje możemy zastosować za pomocą utworzonej funkcji w języku ActionScript lub powiązania danych, które jest oznaczone w języku MXML nawiasami klamrowymi. Wiązanie danych możemy użyć do powiązania prostej kontrolki  ze strukturą danych (np. XML). Kiedy dane ulegną zmianie, kontrolka zostanie zaktualizowana automatycznie, odzwierciedlając modyfikacje.


piątek, 20 stycznia 2012

Kurs Flex 3 - tworzenie projektu cz.2

Podczas tworzenia projektu został wygenerowany domyślny plik, o którym była mowa w tworzenie projektu cz.1. Jest on widoczny w trybie edycji źródła.

[kliknij na obrazek aby powiększyć]

Pierwsza linia kodu <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?> stanowi deklarację typu dokumentu XML. MXML jest językiem standardu XML, więc taka deklaracja musi zostać w nim zawarta. Druga linia kodu

 <mx:Application xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml"
 layout="absolute">

definiuje stronę główną aplikacji. Znacznik <mx:Application> stanowi uchwyt całej zawartości aplikacji i może występować tylko raz. Wewnątrz tego znacznika znajdują się dwa atrybuty (w przyszłości można dodawać też inne).
Pierwszy xmlns:mx="http://www.adobe.com/2006/mxml" określa przestrzeń nazw dla znaczników Flex'a 3. Kod ten definiuje przedrostek mx, który jest powiązany ze biorem znaczników. Wartość atrybutu jest uniwersalnym identyfikatorem zasobów (URI).

czwartek, 19 stycznia 2012

Kurs Flex 3 - tworzenie projektu cz.1

Nowy projekt tworzymy wybierając File ---> New ---> Flex Project,

[kliknij na obrazek aby powiększyć]

niedziela, 15 stycznia 2012

Kurs Flex 3 - Wstęp

W niniejszym kursie zaprezentuje technologię Flex 3. Dzięki tej technologii możemy zbudować bogatą aplikację internetową (Rich Internet Application - RIA). Do zbudowania takiej aplikacji Flex udostępnia nam kontenery układu, kontrolki formularzy, elementy formatujące, analizatory poprawności, bibliotekę animacji oraz wiele innych elementów pozwalających na łatwe programowanie. Jednakże nie tylko wygląd strony się liczy, ale także funkcjonalność. Tworząc stronę internetową najczęściej łączymy się z bazą danych. Flex udostępnia wiele sposobów połączenia: od języka XML, poprzez HTTP i usługi sieciowe SOAP, do wydajnego protokołu zdalnego o nazwie AMF, jak również ścisłą integrację z usługami LiveCycle Data Services ułatwiającą zarządzanie dużymi zestawami danych (szczególnie używanych przez wielu użytkowników).